Yhdistys

Sallan Latu ja Polku ry

Sallan Latu ry perustettiin 24.5.1978. Vuonna 2017 nimeen lisättiin sana “polku” kuvaamaan paremmin yhdistyksen ympärivuotista toimintaa. Vuoden 2022 lopussa Sallan Latu ja Polku ry:n jäsenmäärä oli 142 henkilöä.

Sallassa on upeat maastot ja mahdollisuudet päästä nauttimaan hienoista maisemista ja Lapin tunnelmasta. Talvella järjestämme toimintaa ja retkiä hiihdon, lumikenkäilyn ja avantouinnin parissa. Talven päätapahtuma on Sallan laturetki maaliskuussa. Latuverkostoa Sallassa on yhteensä noin 160 km. Tunturissa on merkattuja lumikenkäily- ja pyöräilyreitteijä.

Kesällä toimintaamme kuuluu polkupyörä- ja patikkaretkiä. Nuku yö ulkona -tapahtumaa vietetään elo-syyskuun vaihteessa. Sallatunturin läheisyydessä on paljon merkittyjä reittejä ja UKK-reitti kulkee Sallan maastoissa aina Oulangalta Tuntsalle asti. Sallan koulukeskuksen takana on rakentamamme frisbeegolf-rata, joka on kaikkien vapaassa käytössä.

Säännöllistä toimintaamme on avantouinti, jota harrastamme lokakuulta toukokuulle. Saunalliset avantouinnit ovat tuolloin joka maanantai ja perjantai. Avannolla voi käydä ilman saunaakin, vaikka päivittäin.

Retket ja tapahtumat löydät otsikon Tapahtumat takaa ja alla olevasta toimintasuunnitelmasta. Tiedotamme toiminnastamme kotisivujen tapahtumakalenterissa lisäksi Facebook-sivuillamme, sekä Koti-Lappi -lehden muistilistalla. Valtakunnallisen keskusliiton toiminnasta löytyy lisätietoja Suomen Ladun kotisivuilla.

Haluamme toivottaa sinut tervetulleeksi joukkoomme, liikkumaan ja iloitsemaan yhdessä luonnon ihmeistä.

Toimintasuunnitelma 2024
Toimintakertomus 2023